Fråga mig

Fråga

Besvarade frågor

1 april 2011 08:35

Synd att det är 1 April. Arbetarbladet skrev idag att Sandviken skulle göra om parkbadet till permanent nakenbad. Det hade varit häftigt, Sveriges första naken-inomhusäventyrsbad.

1 april 2011 09:20

Världens första i så fall...
Tider för nakenbad förekommer på sina håll, även i badanläggningar typ äventyrsbad, men inga stora in omhusbad som har nakenbad hela tiden. Däremot finns det simhallar och framför allt bastuanläggningar som har nakenbad alltid.

7 mars 2011 13:08

Tack för ett snabbt svar, en kort följdfråga bara, var i Årsunda hålls mötet? Såg på facebook att en motstånds grupp tyvärr har bildats.

7 mars 2011 14:50

Så vitt jag vet på Strandbadens Camping (Huvudbyggnaden).

7 mars 2011 09:36

Såg att det var nytt möte pågång i Årsunda. Hur ser det ut att bli får vi något bad i Sommar?

7 mars 2011 11:36

Frågan behandlas av Kultur- och Fritidsnämnden i Sandviken. Bakgrunden är ett förslag som Naturistföreningen Nakenkultur lämnat in.

I det här läget är det viktigt att alla vi som mer än gärna ser att det öppnas ett nakenbad vid Strandbaden i Årsunda gör våra röster hörda. Nakenbad är inget som är vare sig fult eller samhällsfarligt!

Jag har sammanställt några aktuella synpunkter, se mitt senaste blogginlägg. Är det ytterligare argument som vi kan använda så välkommen att skriva här i bloggen.

Och viktigt att alla som stöder förslaget om ett nakenbad verkligen kommer till mötet den 15 mars kl 18.30 i Årsunda. Det är ett offentligt möte, alla är inbjudna att delta.

Ovido - Quiz & Flashcards