Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Olle Strand - 22 augusti 2011 17:19

2011-08-22
Pressmeddelande

Naturistförening i Gävleborg - nu sätter vi igång!

I samarbete med naturistföreningarna Nakenkultur och Nat-Y-risten samt webbtidskriften www.naturisten.se kommer vi att etablera naturistverksamhet i Gästrikland, i Gävle-Sandviken i första hand.

Arbetet har följande mål:

- Föreningsbildning "NF Gävleborg", föreningen ska även vårda och värna nakenbadet vid Rullsand som alltid betraktats som gävlebornas badbalja även om det geografiskt ligger i Uppsala län.

- Hitta "spontana badställen" för nakenbad; i Gästrikland känner vi för närvarande inte till några sådana naturliga badplatser. I Hälsingland finns Hölick på Hornslandet, Fönebo vid Norra Dellen, Torön i Tevsjön (Ljusnan) och Stenö utanför Sandarne.

- Skyltat bad vid Strandbaden i Årsunda.

- Inomhusbad/bastu under vinterhalvåret i Gävle-Sandviken.

Vi kommer att ha uppstartsmöten i Sandviken och i Gävle under slutet av augusti/början av september 2011.

Är du intresserad av att delta så kontakta 018-50 29 75 eller 0732-52 72 60

Ovido - Quiz & Flashcards